Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Klanten optimaal van dienst zijn inspireert Soheil Osman
10 november 2023
Medio 2023 trad Soheil Osman bij BRIS in dienst als medewerker klantenservice CO-keur. Soheil heeft een achtergrond in de telecombranche en verkocht tijdens de coronapandemie in zijn eigen webshop technische apparaten voor huid- en haarverzorging. Het zelfstandig ondernemerschap bracht hem veel, maar hij miste collega’s. Nu verzorgt hij de klantenservice voor CO-keur, het kwaliteitssysteem voor installatie- en onderhoudsbedrijven waarbij BRIS betrokken is. “Het geeft me veel energie me in te leven in klanten en ze optimaal van dienst te zijn.”
Na de middelbare school kwam Soheil Osman terecht in de telecombranche. Met een klein groepje collega’s werkte hij aan de groei van een webshop. Zijn functie bij de klantenservice gaf hem veel zelfstandigheid en “ik vond het heel interessant om betrokken te zijn bij de technische aspecten en nieuwe functionaliteiten te onderzoeken”, vertelt hij. Toen na drie jaar de coronapandemie uitbrak besloot Soheil om zijn eigen bedrijf te starten en te ervaren hoe het is om zelfstandig te ondernemen. Door de sluiting van veel fysieke winkels ging de verkoop van technische apparaten voor huid- en haarverzorging via zijn webshop goed. Dit avontuur leverde hem niet alleen thuiswerkervaring op, maar bracht hem ook meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel.
Hoewel Soheil genoot van het ondernemerschap, miste hij collega's en direct contact met anderen. Daarom koos hij toch weer voor een vast dienstverband: bij BRIS verzorgt hij de klantenservice voor CO-keur, een nieuwe functie. Hij waardeert de gezellige collegiale sfeer en de behulpzaamheid van zijn collega’s, “dat mis je als je alleen werkt, ik werk graag met mensen. Ik werk deels vanuit huis, maar probeer zoveel mogelijk op kantoor te zijn, omdat ik het belangrijk vind om onderdeel te zijn van het team.”
CO-keur helpt bedrijven om te voldoen aan de eisen van de Gasketelwet. Iedere ondernemer die werkt met en aan cv-ketels, geisers en bijvoorbeeld gashaarden heeft te maken met de zogenaamde CO-certificering. Dit houdt in dat ook kleine ondernemers en zzp’ers naast het voldoen aan de vakbekwaamheidseisen, een bedrijfscertificering nodig hebben. Door gebruik te maken van de diensten van het nog jonge CO-keur doen zij dat op een goed geregelde én goedkope manier. Het bedrijf regelt de complete certificering en is een initiatief van TIC Services Nederland, in samenwerking met SKG-IKOB en BRIS.
Als medewerker klantenservice CO-keur heeft Soheil een belangrijke rol in het ondersteunen van klanten en het beantwoorden van vragen. Vooral de contacten vindt hij erg leuk: “ik geniet van de gesprekken met potentiële klanten. De diensten die CO-keur aanbiedt zijn kostenefficiënt voor installateurs, waardoor veel bedrijven zich na het gesprek direct inschrijven als klant. Dagelijks komen er dus nieuwe klanten bij.” Hoewel het nog steeds redelijk druk is, is het niet meer zo hectisch als in het begin, “alle mailtjes zijn binnen 24 uur beantwoord.”
De voornaamste vragen van bestaande klanten gaan over het systeem zelf, het inrichten van hun account, technische storingen en problemen bij het invullen van checklijsten, vertelt Soheil. “We krijgen ook mailtjes over hoe het certificeringstraject vordert, zoals wanneer de inspecteur kan langskomen, of dat ze het behaalde certificaat nog niet ontvangen hebben. De installateurs zijn een leuke en dankbare klantengroep om voor te werken. Ze zijn snel gewend aan checklijsten, veel bedrijven willen een bedrijfscertificaat behalen. Dat geeft een heel goed gevoel.” Daarnaast verwerkt Soheil de bestellingen. CO-keur werkt met een creditsysteem, waarbij installateurs voor elk besteld credit een sticker ontvangen die ze op de gecertificeerde ketels kunnen plakken. “Met het creditsysteem kunnen wij voor een klein bedrag al veel leveren.”
Tot slot: Soheil is pas vier maanden geleden bij CO-keur begonnen, maar hij heeft ambitieuze plannen voor de toekomst. “Het plan is dat ik ook inzetbaar word voor de Kik-tool en mogelijk ook voor andere producten van BRIS. En ik wil graag doorgroeien binnen de klantenservice en uiteindelijk naar de rol van accountmanager groeien.”
Copyright © BRIS | Algemene Voorwaarden | Privacy en cookies | Verwerkingsovereenkomst