Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

BRISaccount

Support

Support BRISaccount

Hier vind je alle informatie die je als gebruiker nodig hebt: de uitleg over BRISaccount, hoe je er mee werkt, antwoorden op veel gestelde vragen en diverse downloads.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Iedere werkdag staan we voor je klaar om je vragen over onze applicaties te beantwoorden. Je kunt ons het beste bereiken via de mail of telefoon. 

Wat is BRISaccount?

Brisaccount wordt de vervanger van KennisID. Met BRISaccount heb je toegang tot de producten en diensten van BRIS.

Wat moet de gebruiker doen om over te stappen naar BRISaccount?

Het aanmaken van een profiel is erg gemakkelijk. Binnenkort kun je via account.bris.nl een account aanmaken. Tijdens de onboarding kan de gebruiker direct aan zijn organisatie gekoppeld worden.

Wat gebeurt er met ISSO aansluiting?

We willen de samenwerking met ISSO uiteraard behouden en gaan er samen voor zorgen dat we de producten van ISSO gaan koppelen. Het verschil met KennisID is dat er een rechtstreekse koppeling wordt opgezet en dat KennisID er tussenuit gaat.

Onboarding

Hoe werkt BRISaccount?

Om toegang te krijgen tot de producten en diensten van BRIS, heb je een BRISaccount nodig. Je kunt binnenkort gratis een account aanmaken zodat je direct toegang hebt tot alle producten en diensten van BRIS. 

Met een gratis profiel kun je rondkijken in onze producten en applicaties. Wanneer je een licentie afneemt bij BRIS, dan wordt dit geregistreerd in jouw organisatie. BRISaccount weet precies wat je rechten zijn zodat je direct toegang hebt tot hetgeen wat er in je licentie zit.

In je organisatie zit ook een beheerder. Deze beheerder is een persoon die in jouw organisatie werkt en die iets meer rechten heeft dan de standaardgebruiker. De beheerder mag bijvoorbeeld collega’s uitnodigen en licenties koppelen. Heb je vragen of wil je de licentie van je organisatie uitbreiden? Neem dan contact met ons op via helpdesk@bris.nl.

Hoe maak ik een BRISaccount aan?

Klik op de gele knop bij account.bris.nl om een profiel aan te maken. Wanneer je de onboardinggstappen voltooid hebt, heb je een profiel en kun je inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat kan ik met een gratis BRISaccount profiel?

Een gratis profiel geeft je toegang tot gratis bouw- en installatiekennis, zoals publicaties, tools en applicaties. Je kunt je gratis profiel aanvullen met licenties en/of credits zodat je toegang krijgt tot meer content. Vragen hierover? Stuur ons een berichtje via de livechat, mail of bel ons op telefoonnummer 010 - 763 2000.

Hoe kan ik inloggen?

Inloggen kan met gebruikersnaam en wachtwoord. Klik op de gele knop om te registreren en doorloop de onboardingsstappen. Let op: met de inloggegevens van KennisID kun je niet inloggen op BRISaccount.

Kan ik inloggen met mijn Office365 profiel?

Momenteel kan dit helaas nog niet - we willen dit wel mogelijk maken in de toekomst.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Klik op “wachtwoord vergeten” en volg de stappen om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Wat moet ik doen in stap 1 van de onboardingsstappen?

Vul de gevraagde gegevens in en ga akkoord met de getoonde checkboxen.

Waarvoor is het valideren van mijn profiel bedoeld?

Het is voor ons belangrijk om een gebruikersbestand te hebben met alleen bestaande mailadressen. Van mailadressen die gevalideerd worden, weten we zeker dat ze bestaan en dat ze gebruikt worden. 

Hoe kan ik mijn profiel valideren?

Je kunt je profiel valideren door de 6-cijferige code in te vullen in de daarvoor bestemde vakjes. De code wordt verzonden naar het opgegeven mailadres.

Ik ontvang geen validatie email

Controleer in het blauwe wolkje of je het juiste mailadres hebt ingevuld en of er geen spelfouten zijn gemaakt. Is dit in orde? Check dan of de validatiemail misschien in de je ongewenste mail terecht is gekomen. Is de mail echt niet aangekomen? Neem dan contact op via onze livechat, telnr of mailadres.

Ik heb een validatiemail ontvangen, maar deze werkt niet!

Een validatiemail is uit veiligheidsoverwegingen beperkt bruikbaar: de code verloopt na 24 uur. In je eigen profiel kun je opnieuw een validatiemail aanvragen. Hulp nodig? Stuur ons een berichtje via de livechat, mail of telnr.

De organisatie waar ik aan wil koppelen staat er niet tussen

Wanneer de organisatie er nog niet tussen staan, kun je via “Nieuwe organisatie aanmaken” een nieuwe organisatie aanmaken. Je profiel wordt dan aan deze organisatie gekoppeld.

Ik weet dat mijn organisatie bestaan in BRISaccount, waarom kan ik deze organisatie niet kiezen?

Wij tonen organisaties op basis van de domeinnaam van je mailadres. In deze situatie is jouw domeinnaam waarschijnlijk niet toegevoegd aan de betreffende organisatie. Neem contact op met de beheerder van jouw organisatie of stuur ons een berichtje via de livechat, mail of telnr.

Waarom kan ik aan verschillende organisaties gekoppeld worden?

We stellen de koppelingen voor op basis van jouw domeinnaam. Jouw domeinnaam komt bij verschillende organisaties voor en daarom zie je meerdere organisaties om aan te koppelen.

Er staan organisaties tussen waar ik niet aan gekoppeld wil worden

Je hoeft uiteraard alleen te koppelen aan de organisatie(s) waar je aan gekoppeld wil worden. Staat er een organisatie tussen waar je niet aan gekoppeld wenst te worden? Vink dan de checkbox niet aan zodat je niet gekoppeld wordt.

Ik wil niet gekoppeld worden aan een organisatie

Koppelen aan een organisatie geeft verschillende voordelen, maar dit is uiteraard niet verplicht. Klik op “Koppel mij later aan een organisatie” om door te gaan zonder organisatie.

Kan ik mezelf in een later stadium ook ontkoppelen van een organisatie?

Jazeker, dit kan. Als je de onboardingsstappen doorlopen hebt, kun je via de profielpagina jezelf ontkoppelen van een organisatie. Een beheerder van jouw organisatie heeft deze mogelijkheid ook en kan jou hier eventueel mee helpen.

Kan ik mijn interesses later aanpassen?

Jazeker, dit kan. Als je de onboardingsstappen doorlopen hebt, kun je via de profielpagina je eigen interesses aanpassen.