Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten
BRIS Suzanne Lisa en Cecile

Suzanne, Lisa en Cecile vinden nieuwe uitdaging bij BRIS

21 augustus 2020

Per augustus 2020 is het compacte team van BRIS fors uitgebreid met Suzanne, Lisa en Cecile. Drie vrouwen die een nieuwe uitdaging aangaan bij ons in Rotterdam. Klanten en relaties komen direct of indirect met hen in aanraking, met Suzanne als product manager, Lisa als customer service medewerker en Cecile als accountmanager. Ze stellen zich graag aan je voor.

Suzanne: van verre oorden terug naar Rotterdam

Had het coronavirus de wereld niet overrompeld dan werkte Suzanne van den Berg nu in het buitenland. De kersverse productmanager van BRIS studeerde weliswaar vastgoed en makelaardij, maar verre oorden lokten meer. “Ik heb mijn studie afgerond in 2012, het was toen niet eenvoudig om een baan te vinden in de vastgoedbranche. Ik was begin 20 en kon het ook over een andere boeg gooien. De combinatie van reizen en werken sprak me erg aan.” Het werd de reisleiding; Suzanne werkte enkele jaren voor Sunweb Group in het buitenland, het eerste seizoen als reisleider en later als teamleider. Eind 2016 besloot ze te gaan reizen door Azië. Tijdens haar trip belde Sunweb en bood haar een baan als recruiter aan op het hoofdkantoor in Rotterdam.

BRIS Suzanne van den Berg

Recruiter was ze maar kort. Het systeem dat op de bestemmingen door de reisleiders werd gebruikt ging op de schop en moest getest worden, “zo rolde ik de softwareontwikkeling in als key-user van het systeem.” Vervolgens kreeg ze de kans om product owner te worden. Toen ontdekte ze dat dit werk haar goed ligt. “Het is uitdagend, je bent nauw betrokken bij de plannen van de organisatie en het werk is erg afwisselend”.

Hoewel Suzanne het erg naar haar zin had bij Sunweb, zei ze vorig jaar haar baan op om toch weer naar het buitenland te gaan. Op 1 maart dit jaar startte ze in Antalya voor een Engelse reisorganisatie. Helaas gooide corona alle plannen overhoop en daarom vloog ze in juni terug naar Nederland.

Een baan in Rotterdam vond ze gewoon op de website van BRIS, door zelf goed en heel gericht te zoeken. “De vacaturetekst voelde als een goede match, de markt waarop BRIS zich richt en de locatie Rotterdam sluiten heel goed aan bij mijn studie en wensen. Van softwareontwikkeling gaat mijn hart sneller kloppen. Het is een leuke spannende tijd om nu in te stappen, er gaat veel veranderen in de bouwwetgeving en er is vraag naar producten met nieuwe functionaliteiten.”

Suzanne startte bij BRIS op 1 augustus en vond ook heel snel een woning op fietsafstand van kantoor. “Alles heeft uiteindelijk heel goed uitgepakt, ik had vooraf niet durven hopen dat het zo op zijn pootjes terecht zou komen.”

Lisa: van kapster naar customer service

Met het kappersdiploma op zak ging Lisa van Mourik een paar dagen in de week bij haar oude stageadres aan het werk en besloot al na korte tijd dat haar carrière een andere wending moest nemen.
Ze werkte geruime tijd als telefoniste bij een particuliere alarm- en telefooncentrale in haar woonplaats Oss, maar wilde voor haar vriend naar Schiedam verhuizen. Ook was ze op zoek naar een andere uitdaging. En toen kwam BRIS in beeld met de baan als customer service medewerker. Lisa: “ik ben nog geen twee weken aan de slag, maar iedere dag is tot nog een verrassing. Ik hou ervan bezig te zijn en nieuwe uitdagingen aan te gaan.”

BRIS Lisa van Mourik

De telefoon aannemen is natuurlijk geen enkel probleem vertelt Lisa, maar proeflicenties en accounts aanmaken is wat anders. “Ik wil meer van de producten weten, want daar komt heel wat bij kijken. Nu ben ik veel aan het lezen en zoek de betekenissen op. Het lijkt wel een mini opleiding, echt zó ontzettend leerzaam. En het uitzicht hier is ook nog eens indrukwekkend. De skyline van Rotterdam is prachtig!“

Spannend is dat niet alleen de baan nieuw is, maar haar huis en samenwonen ook. Naast een toekomst samen opbouwen en ooit een huis kopen, wil Lisa “graag haar werk goed doen en een toekomst opbouwen bij BRIS.”

Cecile: van Australië naar Nederland

De tweede wereldreiziger van BRIS is accountmanager Cecile Hage. Na de opleiding Communicatie aan de Hogeschool Rotterdam werkte ze onder andere bij een bedrijf in de buitenreclame waar ze veel met klanten in bouw en vastgoed te maken had. Maar ook zij had een paar jaar terug een droom: werken in Australië. “Ik was toen 27, dus het was nu of nooit. Ik werkte in Sydney in de hospitality en ontmoette mijn vriend tijdens het reizen. Afgelopen januari liep ons visum af. We hebben samen verder gereisd, eerst naar Nieuw-Zeeland, toen naar Zuid-Amerika. We wilden ook nog naar Midden-Amerika en onze reis afsluiten in Curaçao.” Helaas werden ook haar plannen wreed verstoord door corona.

BRIS Cecile Hage

Terug in Nederland werkte ze kort bij HalloStroom, maar die baan gaf onvoldoende uitdaging. Zo kwam ze uit bij BRIS: “ik ging blanco het gesprek in, het klikte erg goed, qua verwachtingen en functie sloot het goed aan. De producten zijn complexer, het is de B2B-markt, er is vrijheid om je werk zelf in te delen en mee te denken met processen. De veelzijdigheid van een functie was ik ook gewend als accountmanager in de buitenreclame. BRIS heeft specifieke producten, dus ik leer heel veel. Op een gegeven moment heb je een basis maar het kost zeker nog wel tijd voor ik alles onder de knie heb. Verder haal ik veel energie uit het onderhouden van klantenrelaties of juist producten onder de aandacht te brengen. Dat zie ik als een mooie aanvulling voor BRIS.’’

De bucketlist is voorlopig leeg, maar daar is ze nu ook niet mee bezig, vertelt Cecile. “Ik heb veel kunnen reizen, maar het is in korte tijd heel hectisch geweest; we zaten bijna vast in Zuid-Amerika door corona, kwamen vervroegd terug, ons huis is opgeleverd en ik ben net weer van baan gewisseld. Ik heb nauwelijks tijd voor mezelf!”

BRIS Suzanne Lisa en Cecile

BRIS WEET VEEL EN DEELT HET GRAAG.
SCHRIJF JE IN VOOR HET BRISBERICHT.