Deze website gebruikt functionele cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.
Maak kennis met onze nieuwe collega's!
1 oktober 2021
Sinds zomer 2021 heeft BRIS er twee nieuwe medewerkers bij: Lead Software Engineer Nick Sulkers en Accountmanager Elvis Jasarevic. In dit artikel vertellen beide over hun nieuwe baan en de uitdagingen die zij zijn aangegaan bij BRIS. Ze helpen mee de groeiambities van BRIS te realiseren.
Dat je vanuit een mbo-stageplek een enorme groei kunt doormaken zónder diploma, laat het carrièrepad van Nick Sulkers zien. Op zijn 11e maakte hij zijn eerste website, met als gevolg dat hij meer wist dan zijn docenten van de mbo-opleiding applicatieontwikkelaar & webmaster. Het bedrijf waar hij stage liep zag zijn potentie en bood hem een vast contract aan “en dat heb ik op mijn 18e met beide handen aangepakt”, vertelt Nick. Tien jaar later is hij Lead Software Engineer bij BRIS, sinds 1 juli. In die periode is hij ook zelfstandig ondernemer geweest. Het contact met BRIS ontstond al ruim daarvoor, doordat hij betrokken raakte bij de ontwikkeling van BRISinspectdirect, de webtool voor inspecties van vastgoed, infrastructuur en installaties.
Nick: “BRISinspectdirect is door een andere partij ontwikkeld, ik nam dat in 2018 over. De uitdagingen hadden toen vooral met schaalbaarheid en continuïteit te maken. Het product werd populairder en goed gebruikt, dus de database werd steeds voller. Vooral achter de schermen is veel gedaan zodat de tool volwassen kon worden. We zijn nu op een punt gekomen dat we nieuwe functies kunnen ontwikkelen die de eindgebruiker voelt. Een van de functies is de mogelijkheid een inspectie te kopiëren. Er was al een hele tijd vraag naar, hij staat nu in de release pijplijn.”
De samenwerking met BRIS beviel Nick goed, een vaste aanstelling kwam als een logische vraag. “Het loopt lekker, BRIS heeft veel ambities op softwaregebied, daar wil ik graag een actieve rol in hebben.” Een ambitie bijvoorbeeld is een ‘seamless experience’, vertelt Nick. BRIS wil dat haar producten als één geheel gaan aanvoelen en naadloos onderling samenwerken. Het betekent dat informatie van het ene product beschikbaar komt in het andere. De informatie vanuit BRISwarenhuis bijvoorbeeld kan dan benaderd worden bij het maken van een bouwplantoetsing in BRIStoets. “We willen in 2022 een hoop stappen zetten om de visie waar we naartoe willen, te realiseren. Het ontbreekt in ieder geval niet aan ambitie”, zegt Nick enthousiast.
Hoewel veel van het werk van Nick Sulkers erg conceptueel is, ontwikkelt hij momenteel een app voor het uitvoeren van inspecties op cv-installaties, voor CO-keur.nl, een activiteit van moederbedrijf SKG-IKOB. Hij is er de ontwikkelende kracht in, zegt hij, “het is leuk als je iets maakt en mensen gebruiken het en ervaren er gemak van.”
Zijn sollicitatieprocedure verliep als een (snel)trein: de aanstelling als Accountmanager van BRIS was heel snel rond. Wat meehielp was dat Elvis Jasarevic hiervoor al bij een softwarebedrijf werkte. Gespecialiseerd in GIS weliswaar, dus net een iets andere hoek, maar met een stevige technische component. “Ik merkte bij BRIS al snel dat ik direct in een hoge versnelling kon functioneren”, vertelt hij. Qua software, licenties, hoe klanten over software praten, de trajecten die je met klanten doorloopt; dat kwam aardig overeen ondervond hij, nu hij als accountmanager per augustus bij BRIS in Rotterdam is gestart.
Elvis studeerde commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam en kwam via enkele commerciële functies bij verschillende werkgevers terecht bij een softwarebedrijf. Daar viel zijn interesse voor én klantcontact én een zekere complexiteit van het portfolio dat je verkoopt, op zijn plek. “Dat was een geheel nieuwe wereld voor mij. Ik moest me echt inlezen en zo kwam ik er achter dat ik graag in de softwarebranche wil werken. Het ligt me álles van producten te willen weten om klanten goed te kunnen adviseren.”
Begin september haalde hij ‘zijn’ eerste twee opdrachten binnen. Weliswaar met de voorzet van collega’s eerder in het traject, maar het tekent zijn gedrevenheid en ambitie. Die drijven hem álles van de software te willen weten, in een compleet traject dat niet na de aanschaf ophoudt; “consistentie in klantcontact vind ik erg belangrijk. Mensen blijven spreken en ze goed van dienst zijn, zodat de contacten warm blijven.”
Dat het bij BRIS in Rotterdam op zijn plek is gevallen blijkt uit Elvis’ enthousiaste verhaal: “het is bij BRIS precies zoals ik dacht dat het bedrijf zou zijn. Ook de omgang met de collega’s is fijn, ze zijn professioneel en gedreven. Ik heb het ontzettend naar mijn zin.”
Copyright © BRIS | Algemene Voorwaarden | Privacy en cookies | Verwerkingsovereenkomst